KinaEmil

Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

lite uppdatering

Av Emil - 4 juli 2011 05:45

hallå å sånt! Uppdaterar lite dåligt här, som väntat :P… men ja, tiden går. Inget direkt awesome att berätta, men varmare och äckligare blir klimatet, men de e naaajs! :) vi försöker intala oss de iaf för att må bättre! :)


Förra veckan hände inget speciellt mer än jobb och slit. I lördags gick jag, filip, jolina och robin ut första gången i Shanghai. De va sweet stuff. Vi började med Sushi train där man satt runt ett rullband typ och kunde plocka ner de rätter man ville käka. olika färger på tallrikarna representera olika priser. Aldrig varit på innan, och de va nog den bästa sushin hittills… t.o.m bättre än HBG:s fredde! ;)


   Filip försöker se bra ut på Sushi-train.

Efter mätta och belåtna drog vi till en pub men en viss herr filip banga pga. diverse otroligt viktiga angelägenheter men Robin (you're the man!) ställde upp och hängde me! Träffa en österrikare där tror jag de var som hängde me vidare sen till en riktigt tung klubb som vi bara råka hitta. Mycket ball. Fick resa mig från min plats då en VIP kines kom och beställde 6 öl till sig själv. Killen måste ju bara haft cash! xD men han bjöd på sin öl sen när han troligtvis förstod att han som kines inte skulle klara alla dessa öl själv så jag tacka och tog emot och han höll mitt glas fyllt hela kvällen :).



Nej nu ska jag inte va orättvis, vi hade en middag med gänget på jobbet som jag inte berättat om. Där va en snubbe som precis blivit dumpad av sin flickvän via sms efter 5 års relation.. han verka gilla att dricka öl, iaf den kvällen. 6-7 öl senare eller vad det var skåla han i jämna mellanrum med att säga "For görlfren" eller "you're the man!" som Filip fick höra ett par gånger av någon konstig anledning… Skön snubbe ändå, jag å några ska på bio med honom nästa vecka och se Transformers 3 i 3D… tyvärr verka inte denna finnas i 4D eller 5D, vilket jag sett reklam på några andra ställen i Kina. Mycket synd då detta hade varit hur awesome som helst ju :D


   Killen längst till höger, där har vi honom!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil - 25 juni 2011 10:21

Snart har det gått 2 veckor i Shanghai sen jag kom hit och börja jobba. Lite nervöst första dagen minns jag men märkte snabbt att alla var mycket trevliga på företaget. Chefen visade oss först lite slides om hur bra det går för dom i Kina och sedan f...

Av Emil - 11 juni 2011 09:30

Efter en aningen dryg resa kom jag och Daniel äntligen fram till Shanghai. Vi lyckades hitta samma nergågna busshållsplats som jag tog buss ifrån sist när jag kom till Kina och när vi kom gående där så stod där en dam som skrek "hangzhou?" så fort vi...

Av Emil - 2 juni 2011 20:24

Hej!   Nu bär det snart av! Sista tentorna är skrivna och lägenheten är uthyrd i andra hand. Lätt packning så som panodil, öronproppar, laptop och min trogna kamera är det viktigaste jag packat med mig. Snart lyfter vi!  För er som inte vet så ...

Presentation


Hej! Läs min blogg om du är intresserad av hur det är att jobba och bo i Kina!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards